Sposób zawiadomienia działkowców o zebraniu w sprawie wyboru stowarzyszenia ogrodowego został określony w art. 69 ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych z 13 grudnia 2013 r.
Ustawa jasno precyzuje, że zawiadomienie to musi być przesłane za pomocą listu poleconego lub przesyłki kurierskiej. Definicja przesyłki kurierskiej jest zawarta w art. 3 punkt 19 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r., wyklucza on uznanie osobistego doręczenia przesyłki działkowcowi za przesyłkę kurierską (m.in. wymóg rejestracji przesyłki, dostarczenia, możliwości śledzenia, potwierdzenia odbioru, działanie zgodnie z regulaminem świadczenia usług pocztowych itp.).
Wobec powyższego zarząd ogrodu musi skorzystać z jednej lub drugiej formy dostarczenia zawiadomienia określonego w ustawie, bez jakiejkolwiek możliwości odstępstwa. Inny sposób dostarczenia, niż określony w ustawie, stanowiłby uchybienie, które niosłoby prawne konsekwencje względem całego zebrania (np. w przypadku podjęcia uchwały o wyborze nowego stowarzyszenia – uchybienie względem zawiadomień, mogłoby stanowić podstawę do odmowy rejestracji stowarzyszenia przez sąd rejestrowy).
Podsumowując – w przypadku zwoływania zebrania wszystkich działkowców w sprawie podjęcia decyzji o wyborze stowarzyszenia prowadzącego ogród – zawiadomienia mogą być przesłane tylko w jednej z dwóch form: listu poleconego lub przesyłki kurierskiej.