W przypadku podjęcia informacji należy interpretować, jako uzyskanie informacji, stwierdzenie faktu. Należy przy tym podkreślić, iż art. 13 ust. 2 ustawy o ROD nie określa sposobu uzyskania informacji, ani jej formy. Nie precyzuje również, kto ma powziąć informację. Ustawodawca ogranicza się do stwierdzenia, że stowarzyszenie ogrodowe po powzięciu informacji zgłasza naruszenie do właściwego organu administracji publicznej.
Zgodnie z § 88 ust. 1 Statutu PZD, zarząd prowadzi sprawy ROD i reprezentuje go na zewnątrz według zasad określonych w § 92.
Zatem przez powzięcie informacji należy rozumieć uzyskanie informacji przez Zarząd ROD o wybudowaniu, nadbudowaniu lub rozbudowaniu altany lub innego obiektu na działce z naruszeniem przepisów prawa. Informacja o powyższych okolicznościach może pochodzić od członka zarządu, działkowca, osoby postronnej, czy komisji dokonującej przeglądu działek. Ważne jest, że podejmując decyzję (w przypadku organu kolegialnego w formie uchwały) o zgłoszeniu naruszenia do właściwego organu administracji publicznej, uzyskana przez zarząd ROD informacja nie powinna budzić wątpliwości.