strona 1 z 3
Szanowne Koleżanki i Koledzy – Drodzy Goście.
Dzisiejsze Walne Zebranie jest trochę nietypowe, ponieważ powinno być to Walne Zebranie Wyborcze a nadal jest Sprawozdawcze. Otóż, Krajowa Rada PZD postanowiła uchwałą Nr 5/XVII/2014 z 9.01.2014 r. przedłużyć kadencję organów PZD w ROD do 30 kwietnia 2015 roku.
Zmiana ta jest konieczna w związku z wejściem w życie z dniem 19.01.2014 r. nowej ustawy z 13.12.2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych i koniecznością dostosowania wewnętrznych przepisów związkowych, statutu i regulaminu do nowego prawa zgodnego z ustawą.
Zarząd w czwartym roku VII kadencji pracował w składzie:
1. Mieczysław Wrzesiński – Prezes
2. Andrzej Pałdyna – Vice Prezes
3. Zbigniew Wierzbowski – Vice Prezes
4. Agnieszka Kucharska – Sekretarz
5. Małgorzata Skierniewska – Skarbnik
6. Andrzej Tabuła – Członek Zarządu – Gospodarz Ogrodu
7. Ryszard Banasiak – Członek Zarządu – Z-ca Gospodarz Ogrodu
Zarząd, spotykał się na posiedzeniach 17 razy, na których podjął 23 uchwały. Wszystkie dokumenty dostępne są w biurze Zarządu oraz niektóre z nich na naszej stronie internetowej.
W okresie sprawozdawczym 5 działek Nr 8, 17, 23, 30 i 56 zmieniło użytkowników. Zrezygnowało z członkostwa PZD 7 działkowców i członkostwo PZD nadano dla 7 osób.
Obecnie ogród liczy 110-ciu członków zwyczajnych PZD i wszystkie 82 działki są w użytkowaniu.
Proszę wszystkich o powstanie i uczczenie chwilą ciszy pamięć zmarłych działkowców, którzy wcześniej zrezygnowali z użytkowania działek: Bolesław Gudkow i Bolesława Stemplewska.
Szanowne Koleżanki i Koledzy.
Zarząd, w celu realizacji zadań statutowych powołał Inkasenta Ogrodu, Głównego Księgowego i Elektryka Ogrodu. Wszyscy wykonują swoje obowiązki społecznie, w ramach prac na rzecz ogrodu.
Inkasentem Ogrodu jest Pani Małgorzata Skierniewska, która jednocześnie pełni obowiązki skarbnika Zarządu. Nad finansami, będącymi w dyspozycji Zarządu czuwa Główny Księgowy Ogrodu – Pani Teresa Jakowlew. Natomiast za sprawy związane z ogrodową elektryką odpowiada Pan Jarosław Kucharski.
Na terenie Ogrodu działają Stałe Komisje Problemowe. Społeczna Służba Instruktorska, Komisja Gospodarcza, Komisja Wyróżnień i Odznaczeń, Komisja Energetyczna oraz Komisja Inwestycyjna i Komisja ds. zagospodarowania działek.
Społeczną Służbę Instruktorską tworzą: Pani Barbara Kluczyk i Pan Rajmund Kotlewski. Skład Komisji Gospodarczej to: Pani Urszula Wierzbowska, Pani Barbara Kluczyk, Pani Urszula Będkowska. Komisja Wyróżnień i Odznaczeń pracuje w składzie: Pani Agnieszka Kucharska, Pani Jolanta Żukowska i Pan Stanisław Szmalc.
Skład Komisji Energetycznej to: Pani Małgorzata Skierniewska, Pan Zbigniew Wierzbowski i Pan Sławomir Romański. Komisja Inwestycyjna: Pan Zbigniew Wierzbowski, Pan Andrzej Pałdyna i Pan Andrzej Tabuła.
Komisja ds. zagospodarowania działek. Skład tej Komisji tworzą członkowie Społecznej Służby Instruktorskiej i Zarządu: Pani Agnieszka Kucharska, Pan Ryszard Banasiak, Pani Barbara Kluczyk i Pan Rajmund Kotlewski.
Na terenie Ogrodu działa również wypożyczalnia narzędzi i sprzętu, którą prowadzi Gospodarz Ogrodu – Pan Andrzej Tabuła.
Chciałbym w tym miejscu bardzo serdecznie podziękować wszystkim osobom funkcyjnym i pracującym w komisjach problemowych, za ich zaangażowanie w realizacji przyjętych na siebie dodatkowych obowiązków.
Szanowne Koleżanki i Koledzy
Mijający, czwarty rok VII kadencji, to kolejny okres ogromnej pracy działkowców. Na planowane zadania na rzecz ogrodu i inwestycyjne 1.390 godziny wykonanych zostało 1.696, co stanowi wartość 27.136,00 zł w tym za 518 godzin wpłacono ekwiwalent w wysokości 8.288,00 zł. Plan prac na rzecz ogrodu i inwestycyjny wykonany został w 122,01%.
Niestety, jest również i ciemna strona realizacji zadań ustalonych przez Walne Zebranie, otóż w okresie sprawozdawczym swoich zadań nie wykonało 9 działkowców, którzy zalegają z rozliczeniem 139 godzin, co stanowi stratę w wysokości 2.224,00 zł.
Przy pracach na rzecz ogrodu działkowcy przepracowali 861 godz. na planowane 324, stanowi to 265,74 % wykonania planu, w tym 31 działkowców wpłaciło ekwiwalent za 135 godz. w wysokości 2.160,00 zł.
W zakresie remontów i modernizacji wykonano 89 godz. oraz wydatki finansowe wyniosły 248,14 zł. Naprawiono najbardziej zdewastowane miejsca nawierzchni alejek ogrodowych. Prowadzono bieżącą konserwację ogrodzenia zewnętrznego. Usunięto awarię wodociągu w Alei Nr 2.
W zakresie prac gospodarczych i konserwacji wykonano 290 godz., nakłady finansowe to 9.034,41 zł. Na bieżąco wykonywane były różne drobne naprawy, obsługa świetlicy, magazynu, hydroforni i sieci wodociągowej oraz energetycznej Ogrodu. Wykonano wycinkę drzew przy placu do gier zespołowych, które zagrażały bezpieczeństwu bawiących się tam dzieci oraz wykonano częściową wymianę podliczników w rozdzielniach elektrycznych. Prace te będą kontynuowane w roku 2014.
Najdroższą a jednocześnie lekceważoną przez działkowców pozycją w naszym budżecie, jest wywóz śmieci, który w okresie sprawozdawczym pochłonął koszty w wysokości 6.480,00 zł, co stanowi 53% rocznego budżetu pochodzącego z opłaty na rzecz ogrodu. Wszyscy musimy zadbać, aby te koszty były mniejsze. Jak to zrobić? - Jestem przekonany, że każdy z nas doskonale o tym wie.
strona 1 z 3
<<< - 1 2 3 - >>>