Załącznik do uchwały Zarządu Nr 97/VII/13 z 11.05.2013 r.
Zarząd na posiedzeniu w dniu 11 maja 2013 roku działając na podstawie § 91 ust. 2 pkt 7 i 19 statutu PZD oraz uwzględniając uwagi i propozycje działkowców wprowadza zasady postępowania z odpadami komunalnymi powstałymi przy użytkowaniu działki, zmianie użytkownika działki lub prowadzeniu prac modernizacyjnych i remontowych altany oraz innych urządzeń stałych na działkach w ROD „Czarny Staw”.
§ 1
W przypadku pozbywania się z działki odpadów typu:
1. opakowania wielomateriałowe,
2. przeterminowane leki i chemikalia,
3. zużyte baterie i akumulatory,
4. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
5. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
6. odpady budowlane i rozbiórkowe (nie dotyczy azbestu),
7. zużyte opony,
zabronione jest ich składowanie obok kontenerów czy w innym miejscu ogrodu. Działkowiec jest zobowiązany do wywiezienia ich na odpowiednie składowisko poza ogrodem na własny koszt, np. do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Cegłowie przy ul. Henryka Dobrzyńskiego 37.
§ 2
Kontenery KP-7 znajdujące się na terenie ogrodu przeznaczone są wyłącznie do składowania odpadów powstałych z normalnego użytkowania działki, zgodnego z § 133 ust. 2 regulaminu ROD. W przypadku zapełnienia kontenerów, odpady należy przechować na działce do czasu opróżnienia kontenerów. Zabronione jest składowania odpadów obok kontenerów.
§ 3
W przypadku zmiany użytkownika działki, po podjęciu uchwały przez Zarząd o nadaniu członkostwa PZD i użytkowania działki, przedstawiciel Zarządu przed przekazaniem dokumentów ustępującemu działkowcowi oraz nowemu użytkownikowi działki, wspólnie ustalają sposób i zakres pozbycia się z działki wszelkiego rodzaju zbędnych i nieprzydatnych do dalszego użytkowania działki i altany gabarytów, o których jest mowa w § 1.
§ 4
Działkowiec przystępujący do modernizacji lub rozbudowy altany czy innych urządzeń stałych na swojej działce jest zobowiązany do postępowania zgodnie z § 1 w przypadku pozbywania się z działki urządzeń (gabarytów) czy innych materiałów nieprzydatnych do dalszego zagospodarowania na działce.
§ 5
Wyrzucanie nieprzydatnych materiałów do kontenerów ogrodowych w przypadkach, o których mowa w § 3 i § 4 niesie za sobą poniesienie kosztów przez zainteresowanego działkowca, który jest zobowiązany do wniesienia do kasy Zarządu jednorazowej opłaty związanej z wywozem kontenera. Decyzję o konieczności wniesienia opłaty oraz jej wysokości, podejmuje przedstawiciel Zarządu, wystawiając odpowiedni blankiet polecenia zapłaty.
§ 6
Przedstawicielami Zarządu, o których jest mowa w niniejszej uchwale są:
1. Andrzej Pałdyna – Wice-Prezes ds. inwestycyjnych– działka Nr 45
2. Zbigniew Wierzbowski – Wice-Prezes ds. gospodarczych – działka Nr 4
§ 7
Do podstawowych obowiązków przedstawicieli Zarządu jest:
1. odebranie działki od ustępującego działkowca,
2. wprowadzenie na działkę nowego użytkownika,
3. ustalenia z działkowcami, którzy planują rozbudowę lub modernizację altany sposobu pozbycia się z działki zbędnych materiałów.
SEKRETARZ: Agnieszka KUCHARSKA
PREZES: Mieczysław WRZESIŃSKI