§ 23
- W razie naruszenia przepisów dotyczących zagospodarowania i korzystania z działki określonych w statucie, regulaminie ROD i innych przepisach związkowych, albo naruszenia zasad współżycia społecznego, zarząd ROD może wymierzyć członkowi PZD jedną z kar porządkowych:
- upomnienia
- nagany
- nagany z ostrzeżeniem.
- Zarząd ROD wymierza karę porządkową adekwatną do stwierdzonych naruszeń przepisów.
§ 24
Przed zastosowaniem kary porządkowej zarząd ROD wzywa pisemnie członka PZD do usunięcia w określonym terminie stwierdzonych naruszeń przepisów.
§ 25
- Przed podjęciem uchwały o zastosowaniu kary zarząd ROD obowiązany jest zawiadomić zainteresowanego członka PZD o terminie posiedzenia zarządu, na którym jego sprawa ma być rozpatrywana oraz umożliwić mu złożenie wyjaśnień.
- Nie zgłoszenie się członka PZD prawidłowo powiadomionego nie wstrzymuje podjęcia uchwały.
§ 26
- Uchwała o wymierzeniu kary porządkowej zawiera uzasadnienie i pouczenie o prawie, trybie i terminie odwołania.
- Zarząd ROD doręcza członkowi PZD uchwałę o wymierzeniu kary porządkowej bezpośrednio za pokwitowaniem lub przesyła listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
§ 27
Członkowi PZD przysługuje prawo odwołania się od uchwały wymierzającej karę porządkową do komisji rozjemczej ROD w terminie 14 dni od daty otrzymania uchwały, za pośrednictwem zarządu ROD, który w ciągu 7 dni przesyła do komisji rozjemczej ROD odwołanie wraz z dokumentacją uzasadniającą podjęcie uchwały.
§ 28
- Zatarcie kary porządkowej następuje z urzędu z upływem 2 lat od jej uprawomocnienia. Zatarcia kary dokonuje zarząd ROD, który karę nałożył poprzez usunięcie z akt członkowskich uchwały o ukaraniu.
- Zarząd ROD może na wniosek ukaranego członka PZD dokonać zatarcia kary już po upływie roku, jeżeli ukarany w tym okresie nienagannie przestrzegał przepisy związkowe.
|